Returer og bytte av varer koster varehandelen milliarder årlig, og undersøkelser viser at det går med store ressurser på tvers av avdelinger for å håndtere retur, bytte og kreditering til kunder. Kostnaden ved å håndtere en retur overstiger raskt 1000 kr, uavhengig av produktets opprinnelige verdi.
For kapitalvarer er dette et lite problem, men for raske salgsvarer er denne summen svært høy . Gode løsninger, automatiserte prosesser og samhandling på tvers av avdelingene i et digitalt økosystem skaper morgendagens vinnere. HYDRA™ er et viktig bidrag til dette.
Aktiv varehandel krever gode løsninger for å ivareta kundeservice. Retur, krediteringer og bytte av varer er en daglig aktivitet og bør sees på som en mulighet for å skape et konkurransefortrinn og få flere fornøyde kunder. Løsningen vår inneholder en rekke viktige verktøy som gjør deg til en vinner.
I HYDRA™ er det fire grunnleggende metoder for kreditering og bytte av varer. Alle fire gir god etterrettelighet i hele verdikjeden – fra vareflyt til økonomiavstemming.
Fra et ERP-ståsted ønsker vi at du skal redusere tidsbruken med returhåndtering til et minimum. Kravet til presisjon og oppfølging i kundeservicesituasjoner blir stadig viktigere, og da blir det utrolig viktig for den daglige driften med gode verktøy som håndterer situasjonene.
HYDRAs™ velutviklede retur- og byttemodul fungerer i symbiose med HYDRAs™ digitale økosystem på tvers av avdelinger. For at du som HYDRA™-kunde skal ivareta kundenes behov og bli en vinner i ditt segment, er HYDRA™ opptatt av at kundene dine skal oppleve å bli godt ivaretatt.
Kompliserte funksjoner – enkelt oppsett